zaterdag 8 juni 2013

Overgang van mei naar juni

Er stonden op mijn camera nog wat foto's en een filmpje die ik graag met jullie deel. Het zijn foto's uit mei / juni. De tijd dat het nog koud, nat, maar gelukkig ook zonnig kon zijn.
In mijn volgende bericht volop juni: hertenkalfjes!

Eerst dit nog even:
Niet zo lang geleden lagen hier vooral kadavers, zie vorige berichten. Gelukkig zag het er enkele weken later iets 'levendiger' uit..! OVP.

Nog wat spelende geweidrager....:


Een aantal keren op pad geweest om deze heren van dichtbij vast te leggen. Helaas is dat niet gelukt, ze waren me of  'te slim af' of al in de dekking. De laatste dagen zijn ze gesignaleerd bij een groot roedel kaalwild. Zie foto verderop in dit bericht.
'Tussendoor' ook nog meegedaan met de zwartwildtellingen. Dit was m'n uitzicht op de eerste telavond. Een vrij hoge zit, een gezellige 'partner' en 4 zwijnen...
Soms ga ik extreem vroeg m'n bed uit. Vier uur.... Voordat m'n fietstocht start rijd ik eerst een rondje. Dan zie je zulke taferelen: de arena in het schemerdonker.

'Te hooi en te gras'. Typisch beeld voor Elspeet. Hert en boer samen op enkele vierkante kilometers...!
Groot roedel kaalwild, mét geweidragers op de achtergrond. Dit is maar een klein deel van het roedel.
 Naast het wild, is het ook genieten van mooi, warm licht.
Op zulke ochtenden, de zon nog laag aan de horizon ben je nooit alleen...... :-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten