maandag 6 december 2010

Sneeuwtocht Elspeet

Afgelopen zaterdagmorgen een heerlijke wandeltocht gemaakt in Elspeet. Er lag een aardig pak sneeuw, dus ideaal om sporen te zien. Compact camera (sony) meegenomen. Lekker handzaam en licht. Goed ingepakt vanwege de kou... genieten maar!  
Boerenschuur in besneeuwd landschap met opkomende zon.
Tijdens deze tocht een aantal plaatsen bezocht waar ik nog niet eerder geweest was. Ook al is het winter en zijn de herten wat minder actief, toch nog heel wat druk belopen wissels gezien. O.a. deze:
 
 Typisch landgoed Staverden. Prachtig om te zien hoe dit beekje door het landgoed slingert. Met besneeuwde kanten en gerafeld ijs geeft het een mooi beeld.
 Stilleven... Toen ik wat dichterbij kwam ontdekte ik een spoor van een dier (welke?) die handig gebruik had gemaakt van de omgevallen boom om aan de overkant te komen. (2de foto)
 'Wild' spoor.

 Met zulke winterse omstandigheden moet je wel goed ingepakt zijn. Het lijkt wel of ik in Siberië loop.
 Hoewel er veel sporen te zien waren bleef het wild voor mij onzichtbaar. Ze trekken zich terug in de wat dichtere (naald)bossen. Toch nog 2 reeën gezien. Ze liepen rustig het bos door op zoek naar iets eetbaars..
Dit vond ik typisch een beeld voor een schilderij van Nico Bulder. Alleen de herten waren verdwenen. Helaas ben ik niet zo goed in Photoshop zodat ik ze er niet in kon 'plaatsen'.
Op een wat vreemde plaats zijn de zwijnen 'goed bezig geweest'. Zoals ik in mijn vorige blogbericht al aangaf, lijkt het alsof de zwijnen hun gebied steeds verder uitbreiden.

1 opmerking:

  1. Hele mooie winter foto’s die zonopkomst vind ik geweldig.
    Groetjes Herman versteeg,

    BeantwoordenVerwijderen