zaterdag 31 maart 2012

Frisse voorjaarsochtend maart 2012

We hebben enkele mooie voorjaarsweken gehad! Op zulke mooie ochtenden is het uiteraard heerlijk om weer een keer het bos in te gaan. Een paar uurtjes ADV, resulteerde in dit 'beeldverhaal' van een mooie vroege voorjaarsochtend.

Je hoopt altijd op een ontmoeting met wild, maar al zou dat niet gebeuren, de natuur laat naast het wild nog veel meer mooie dingen zien!

 Zonsopkomst ergens in Elspeets dreven....
Mystiek plaatje, boom die lijkt te zweven in de ochtendnevels!

Tijdens het eerste deel van mijn fietstocht kwam ik 2 hinden tegen, die ik later tijdens de tocht weer ontmoette. Verder geen enkel hert.
Toen.... Door de ochtendnevels heen zag ik een, dacht toen nog, roedel hinden.. Dichterbij gekomen waren ze toch wat klein voor hinden en bleek het een sprong reeën te zijn. Dat had ik hier niet eerder gezien! Dat was overigens de tweede verrassende ontmoeting die ochtend: 15 biggetjes op een plaats waar ze niet toegestaan zijn......


Door de nevels en houtwal gedekt kon ik de reeën steeds dichter benaderen. Enkele takken verhinderden dat ik goed kon scherpstellen ondanks telelens. Om de reeën in de lens te laten kijken maakte ik een geluidje, had helaas geen fiep bij me. 

Thuis gekomen, de foto's goed bekijkend viel me op dat in ieder geval één van de dames aardig haar winterharen aan het verliezen was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten