donderdag 25 februari 2010

Tocht 25 februari

Ondanks de regen toch maar het bos in gedoken. Regen geeft ook voordelen, geluiden die door mensen veroorzaakt worden, worden redelijk gedempt of gaan op in de regengeluiden. Vanmorgen niet voor niets geweest. Een groot roedel in de schemering in een weiland (rond de 30 stuks) met aan het geluid te horen ook herten. Een waarschuwend, diep geluid (deed me denken aan de bronst) bij mijn aankomst gaf aan dat ze mij al snel hadden ontdekt. Nadat ik in dekking ging nog een tijdje kunnen observeren. Geen verrekijker meegenomen waar je dan weer spijt van hebt.. Toch een foto proberen te maken, maar dan merk je al snel dat je een lichtsterke telelens mist. Onder de 'oranje sliert' zie je de silhouetten van de herten.
Vanwege de sfeer, toch maar erbij gezet:
Verder het bos in waar ik (misschien hetzelfde) weer een groot roedel zag. Dat was snel verdwenen. Verderop nog 4 hinden die me eerst rustig aankeken en daarna net zo rustig het bos in gingen. Wel weer mooie nieuwe plaatsen ontdekt inclusief hoogzitjes waar we binnenkort eens rustig gaan zitten. Het bos is op dit moment erg nat, de meeste sneeuw was hier wel verdwenen. I.t.t. dinsdag toen ik toch nog op veel plaatsen verijsd sneeuw tegenkwam op met name de paden.

Ik vond nog wat leuks, al weet ik niet zeker wat het is; onderkaak van een wat jonger zwijn? Wie kan me helpen?


2 opmerkingen:

  1. Je zou zomaar gelijk kunnen hebben.
    Ik weet niet van welk beest deze kaak is...Maar hij is wel heel mooi!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit is inderdaad de onderkaak van een jong varken of zwijn.

    BeantwoordenVerwijderen